MyCall

4G erstatter 3G

Vi ønsker å tilby maksimal datahastighet til alle våre kunder og vi skal sikre dekning for den økende bruken av mobildata.

Ikke overraskende er mobildata den mobiltjenesten som vokser raskest i bruk. Ikke bare fordi vi generelt surfer mer på mobilen, men også fordi nye meldings- og ringetjenester bruker data. For å møte denne utviklingen, må vår nettleverandør sikre tilstrekkelig med kapasitet i mobilnettet, gjennom å bygge ut 4G og tilrettelegge for kommende teknologi.

4G erstatter 3G

Mobilnettet er bygget på flere radiofrekvenser. 3G er i dag tilgjengelig på frekvensene 900MHz og 2100MHz i vårt nett. 2100 brukes primært i byer og større tettsteder, mens 900 dekker mindre befolkede områder. Det første som gjøres for å sikre kapasiteten i framtiden, er å erstatte 3G/900 med 4G.
Dette gjøres gradvis fram mot 2020, med oppstart 01.12.2018 i mindre befolkede områder i Hedmark.

Hva betyr det for deg?

Som kunde hos MyCall vil du få 4G-dekning enda flere steder enn i dag, og kan med det oppleve enda raskere surfehastigheter enn i dag.

Har du en mobiltelefon/nettbrett som ikke støtter 4G, vil du ikke lenger kunne bruke mobildata i områdene hvor 3G-nettet erstattes av 4G. Husk at du alltid har rett til å heve avtalen. Vi anbefaler derfor at du går for en 4G-telefon/nettbrett neste gang du skal kjøpe ny. Alle mobiltelefoner i nettbutikken vår støtter 4G.

Besøk vår nettbutikk

Trenger du hjelp?

Chat med oss

Man - fre: 08-19
Lørdag: 10-15:30 Søndag: Stengt

Ring 967 06160

Man - fre: 08-19
Lørdag: 10-15:30

Ringer du fra utlandet?
+47 967 06160


Ordinære takster gjelder: se priser her

Send e-post

Få svar innen 48 timer

MyCall Shop

Brugata 1, Oslo
Mon - Sat: 10-18

Eller en av våre 7000 utsalgsteder

Lukk Meny Lukk Søk Meny