Kundeservice - hva kan vi hjelpe deg med? Finn svaret her eller kontakt oss. Her finner du spørsmål og svar om våre mobilabonnementer, kontantkort og andre produkter. Søk etter svar blant våre ofte stilte spørsmål eller kontakt oss på chat, telefon, mail eller Facebook. Kundeservice, spørsmål og svar, mobilabonnment, faktura, kontantkort, SIM, PIN, PUK
MyCall

Alle systemer fungerer som de skal :)

Kundeservice

Hva leter du etter?

/kundeservice/forklaring-faktura /kundeservice/aktivere-sim-kort /kundeservice/pin-puk-kode /kundeservice/bytte-mobilabonnement /kundeservice/saldo-forbruk /kundeservice/endre-adresse-personalia Søk etter emne...

Ingen treff på Søk på nytt

Mobil og dekning

Får ikke sendt eller mottatt SMS

Internett og MMS-innstillinger

Dekning og dekningskart

SIM, PIN & PUK

Standard, micro og nano-SIM

Bestille erstatnings-SIM

PIN og PUK

Mistet SIM-kort eller frastjålet telefon

Aktivere erstatnings-SIM

Ekstra-SIM

Registrere startpakke

Mobildata

4G på mobilen

Mobilbruk i utlandet

Varsling av databruk

Hastighet for mobildata

Kundeforhold

Tidligere abonnement

Bytte abonnement

Endre adresse og personalia

Saldo og forbruk

Oppsigelse

Overføre nummer til MyCall

Bytte eier av mobilnummer

Skjemaer

Ekstratjenester

MyFlash

MyTransfer

BankID på mobil

Hemmelig nummer

Mobilsvar

Samtale venter

Faktura

Fakturagebyr

Faktura

Fakturagebyr

Dersom du får faktura på papir i posten, får du et fakturagebyr på 59 kr per faktura. For å slippe fakturagebyr kan du velge å få faktura på e-post (dette gjør du på Min Side) eller motta fakturaene som eFaktura i nettbanken din. Du velger eFaktura i nettbanken etter at du har betalt din første faktura.

Innholdstjenester

Faktura

Innholdstjenester

Innholdstjenester er tjenester som bestilles og leveres via SMS, MMS eller internett.

Prisen på tjenesten bestemmes av innholdsleverandøren. Eksempler på innholdstjenester kan være:

  • Opplysningstjenester som 1880 og 1881
  • Varekjøp hvor du bruker din mobiltelefon som betalingsmiddel (for eksempel parkeringsautomater)
  • Avstemninger (for eksempel Norske Talenter eller Melodi Grand Prix)
  • Ringetoner, spill og bakgrunnsbilder
  • Tjenester fra telefonbank

SPERRE INNHOLDSTJENESTER

Mange innholdstjenester er abonnementsbasert. Dette betyr at leverandøren belaster deg jevnlig per uke eller per måned for at du fortsatt skal få brukt tjenesten. Dersom dette er tilfelle kan du avbestille tjenesten ved å sende kodeord STOPP, STOP eller STANS til det nummeret du mottar tjenesten fra.

Du kan kontakte kundeservice for å få sperret for alle slike tjenester.

  • Vi tilbyr følgende sperrer for innholdstjenester:
  • Sperre for mottak av innholdstjenester
  • Sperre av samtaler til teletorg

Beløpsgrense på innholdstjenester: du kan sette en passende beløpsgrense (for eksempel, 100 kroner) per måned. Abonnementet/kontantkortet kan kun belastes med innholdstjenester for valgt verdi per kalendermåned

PRISVARSEL I UTLANDET

Når telefonen din kobler seg til et utenlandsk nett, sender vi deg en SMS med priser for det aktuelle landet. Det koster ingenting å motta denne.

  • For å stoppe prisvarsel utland på SMS: Send SMS STOP til 75025
  • For å starte tjenesten igjen: send SMS START til 75025

KLAGE PÅ INNHOLDSTJENESTER

Klager og henvendelser om innholdstjenester rettes til MyCall, som tar saken videre med innholdsleverandøren. Dersom du selv ønsker å ta direkte kontakt med innholdsleverandøren kan du gjøre det. Enkelte innholdsleverandører har flere kortnumre og kan derfor vises på listen flere ganger.

Forklaring til faktura

Faktura

Forklaring til faktura

TO MÅNEDSAVGIFTER

Som ny kunde betaler du både for måneden du ble kunde, og for kommende måned. Dette betyr at hvis du for eksempel bestiller abonnement den 15. i måneden, så betaler du bare halvparten av månedsavgiften. Du får også kun halvparten av de inkluderte ringeminuttene, SMS/MMS og data.

Etter denne første måneden får du kun en månedsavgift per faktura.

FAKTURABELØPET ER HØYERE ENN MÅNEDSAVGIFT

Grunnen til dette er vanligvis bruk av tjenester som ikke inngår i månedsavgiften:

  • Samtaler til spesialnumre (f.eks. 5-sifrede nummer)
  • Innholdstjenester (for eksempel parkering eller SMS-avstemninger)
  • Brukt mer enn det som er inkludert i ditt mobilabonnement

Bruk i utlandet

Se side to på faktura for full oversikt over mobilbruken. Du kan også se samtalespesifikasjon på Min side.


Betal fakturaen med Vipps!

Nyhet! Betal fakturaen med Vipps!

Vipps er en ny måte å motta og betale fakturaen fra MyCall på. Aldri har det vært enklere å betale fakturaen.

Hvordan får jeg MyCall-fakturaen min i Vipps?

  1. Gå inn på Min profil i Vipps ved å trykke på profilbildet/navnet ditt.
  2. Aktiver Vipps faktura under "Motta regninger i Vipps".

Slik aktiverer du å motta faktura på vipps

Når dette er gjort vil fremtidige fakturaer fra MyCall komme rett i Vipps-appen.

NB! Har du AvtaleGiro fra før vil denne fortsatt gjelde, selv om du har aktivert "motta regninger i Vipps".

Hvordan betaler jeg fakturaen i Vipps?

  1. Du får varsling om faktura på mobilen
  2. Swipe for å godta og betale faktura
  3. Bekreft betaling av faktura

NB! Du kan også betale fakturaen på et senere tidspunkt, så lenge den ikke har forfalt. Fakturaen finner du under "Kjøp" i Vipps-appen.

 

Mer om betaling av faktura med Vipps: 

 

  • Du får varsel på telefonen når fakturaen kommer og på forfallsdato hvis du ikke har betalt.
  • Betal med en gang eller på forfallsdato. Du kan ikke endre forfallsdato eller beløp.
  • Du kan betale fakturaen i Vipps inntil 14 dager etter forfall. Betaler du ikke får du purring (ikke i appen).
  • Se mer info om fakturaen i appen eller fakturadetaljer på Min Side.
  • Du kan betale fakturaen i nettbanken med info fra fakturaen i Vipps.
  • Fakturaene og kvitteringene lagres i Vipps.
  • For å stoppe faktura i Vipps, gå til "Min profil" i Vipps ved å trykke på profilbildet. Slå av "Motta regninger i Vipps". 
  • Husk, velger du Vipps Faktura vil du få faktura fra alle leverandører som har avtale med Vipps Faktura, ikke bare MyCall.
  • Hvis du har fått utsatt forfallsdatoen må du betale i nettbanken, med info fra fakturaen i Vipps.

Dersom du er kunde av MyCall, men ikke har abonnement med faktura kan du bytte på Min Side. Du kan få alle våre abonnementer med faktura.

Purring og inkasso

Faktura

Purring og inkasso

Dersom vi ikke mottar innbetaling innen forfall vil det bli sendt en purring med purregebyr. Ved ytterligere forsinkelse risikerer du at fakturaen blir sendt til inkasso. Dette vil meføre ekstra kostnader for deg.

Dersom du har mottatt purring eller inkassovarsel på noe du har betalt, kan du se bort fra varselet eller purringen.

Har du spørsmål i forbindelse med inkasso ber vi deg ta kontakt med Kredinor inkasso på telefon 06900.

Ingen overfakturering for databruk

Ingen overfakturering for databruk

Aldri mer overraskelser på fakturaen!

Når du har brukt opp din månedlige datakvote blir hastighet på data redusert til 64Kbit/s. Du vil fortsatt kunne bruke internett, men det vil gå veldig tregt. Du betaler ingenting for databruk når du er på lav hastighet.

På denne måten har du FULL KONTROLL over dine kostnader knyttet til databruk.

Hvordan fungerer det?

Du vil motta 2 SMS med informasjon på hvor mye data du har igjen.

SMS nr 1:
Sendes til deg når du nesten har brukt opp din inkluderte datakvote.

SMS nr 2:
Sendes til deg når du har brukt 100% av din inkluderte datakvote og har 0 MB igjen.

Trenger du mer data med full hastighet, vil du få tilbud om å kjøpe datapakker på SMS. Vi har 4 datapakker som kan bestille på SMS eller via  MinSide.

Datapakker

Les mer om våre datapakker

Hvis du ofte går tom for data, bør du vurdere å endre prisplanen din. Dette gjør du enkelt ved å logge inn på Min Side og velge Endre prisplan.

Trenger du hjelp?

Chat med oss

Man - fre: 08-19
Lørdag: 10-15:30 Søndag: Stengt

Ring 967 06160

Man - fre: 08-19
Lørdag: 10-15:30

Ringer du fra utlandet?
+47 967 06160


Ordinære takster gjelder: se priser her

Send e-post

Få svar innen 48 timer

MyCall Shop

Brugata 1, Oslo
Mon - Sat: 10-18

Eller en av våre 7000 utsalgsteder