MyCall

Ekstratjenester

BankID på mobil

Med BankID på mobilen trenger du ikke lenger å bruke kodebrikken for å logge inn på nettbanken. Du logger enkelt inn med telefonen din.

BankID på mobil må aktiveres i nettbanken før du kan bruke den. Opplever du problemer med BankID på mobil må du ta kontakt med banken din.

HVORDAN BESTILLER JEG BANKID?

For å kunne bruke BankID på mobil må du ha et SIM-kort som støtter BankID på mobil. Har du et eldre SIM-kort kan du bestille et nytt SIM-kort på Min Side.

SLIK BRUKER DU BANKID PÅ MOBIL

På nettstedet velger du at du vil bruke "BankID på mobil" til innlogging eller andre tjenester.

Nettstedet ber deg så oppgi mobilnummer og/eller fødselsdato. Når du har gjort dette vises en referansekode

Nettstedet sender en melding til SIM-kortet i din mobil og ber deg bekrefte valgt tjeneste på gitt nettsted. Meldingen inneholder også referansekoden og du må kontrollere at dette er den samme koden.

Du bekrefter ved å taste din selvvalgte PIN-kode for BankID på mobil (fire til åtte siffer)

SIM-kortet sender så en bekreftelse tilbake til nettstedet, som dermed kan verifisere din identitet.

Dersom verifiseringen er ok, utføres valgt tjeneste på gitt nettsted. Dette kan for eksempel være pålogging i nettbank eller gjennomføring av en betaling.

HVILKE BANKER STØTTER BANKID?

På BankID sin nettside finner du alle banker som støtter BankID på mobil.

KOSTER DET NOE Å BRUKE BANKID?

Nei, for MyCall-kunder er det gratis å bruke BankID på mobil i Norge. 

Trenger du hjelp?

Chat med oss

Man - fre: 08-19
Lørdag: 10-15:30 Søndag: Stengt

Ring 967 06160

Man - fre: 08-19
Lørdag: 10-15:30

Ringer du fra utlandet?
+47 967 06160


Ordinære takster gjelder: se priser her

Send e-post

Få svar innen 48 timer

MyCall Shop

Brugata 1, Oslo
Mon - Sat: 10-18

Eller en av våre 7000 utsalgsteder

Lukk Meny Lukk Søk Meny