MyCall

Mobildata

Testvinner for andre gang: MyCall har Norges beste 4G-nett!

Er du kunde av MyCall surfer du med norges beste 4G-nett. Vi har vunnet den store dekningstest, utført av tek.no, 2 år på rad!

Bytt til norges beste 4G-nett

norges beste 4g nett

MyCall-kunder får alltid beste hastighet tilgjengelig. Vi har ingen begrensninger på hastighet.

Hastigheten kan variere:

  • Om du er ute eller inne
  • Tykke vegger (mur, betong med mer) kan senke hastigheten
  • God hastighet trenger god 3G eller 4G-dekning i området du er
  • Dersom flere personer er på nett samtidig i samme område, kan hastigheten bli lavere
  • Hastigheten er best der det er kortest avstand til mobilmasten
  • For å oppnå teoretisk makshastighet må telefonen støtte 4G+

TeknologiPraktisk maks nedlastningshastighetPraktisk maks opplastningshastighet
4G+Opptil 220 Mbit/sOpptil 35 Mbit/s
4GOpptil 80 Mbit/sOpptil 35 Mbit/s
3GOpptil 30 Mbit/sOpptil 8 Mbit/s
2GOpptil 200 kbit/sOpptil 100 kbit/s


Unntak for de som betaler med faktura: Når du har brukt opp mobildataen i abonnementet og/eller datapakker, reduseres hastigheten til 64 kbit/s. Dette for at du ikke skal få en for høy faktura.

Tek.no utførte dekningstesten i mai 2016 og april/mai 2017.


Hastighet og volum

Hva slags hastighet du trenger varierer fra tjeneste til tjeneste. Her er eksempler på hva streaming kan kreve av hastighet og hvor mye data som brukes:


NRKYouTubeNetflixViaplayNRK radioSpotifySkype
Hastighetskrav (minimum)0,5 Mbps0,5 Mbps0,5 Mbps3 Mbps0,03 Mbps0,4 Mbps0,03 Mbps
Hastighetskrav (høyeste kvalitet)5 Mbps1 Mbps5 Mbps4 Mbps0,4 MbpsN/A1,5 Mbps
Forbruk (minimum)330 MB/time160 MB/time0,8 GB/time0,5 GB/time14 MB/time70 MB/time30 MB/time
Forbruk (høyeste kvalitet)1,2 GB/time1 GB/time1,3 GB/time2 GB/time84 MB/time140 MB/timeN/A

Om Trafikkstyring

Som MyCall-kunde får du alltid max hastighet tilgjengelig, uansett hvor mye data du bruker eller hva du bruker data til. Unntak for våre fakturaabonnement: Når du har brukt opp mobildataen i abonnementet/datapakker, reduseres hastigheten til 64 kbit/s. Dette for at du ikke skal få en for høy faktura.

BeskrivelseAlle abonnement
Er noen tjenester, innhold eller applikasjoner alltid blokkert*?Nei
Får noen tjenester, innhold eller applikasjoner alltid lave hastighet?Nei
Er noen tjenester, innhold eller applikasjoner alltid prioritert?Nei
Hvilke ned- / opplastingsgrenser og tilgjengelig datamengde gjelder?Se mycall.no/abonnement og mycall.no/hastighet
Brukes trafikkstyring til å administrere nedlastingsgrenser?Nei
Brukes trafikkstyring til å justere hastighet til de som bruker mye data?Nei

* MyCall sperrer ikke for bruk av tjenester eller applikasjoner, med mindre tjenesten/appen er ulovlig.

Eventuelle klager på opplevd hastighet skal rettes til MyCall Kundeservice via telefon 06160, chat eller e-post.

Trenger du hjelp?

Chat med oss

Man - fre: 08-19
Lørdag: 10-15:30 Søndag: Stengt

Ring 967 06160

Man - fre: 08-19
Lørdag: 10-15:30

Ringer du fra utlandet?
+47 967 06160


Ordinære takster gjelder: se priser her

Send e-post

Få svar innen 48 timer

MyCall Shop

Brugata 1, Oslo
Mon - Sat: 10-18

Eller en av våre 7000 utsalgsteder

Lukk Meny Lukk Søk Meny