Oppgradering av 4g-nettet

Hva betyr det for deg?

Som en del av moderniseringen av mobilnettet oppgraderer vi deler av 4G-nettet vårt for å gjøre plass til ny teknologi.

En del av 4G-nettet vårt, som bruker frekvensen 800 MHz, vil bli oppgradert for å støtte bruk for en ny type teknologi for IoT – Internet of Things, eller "tingenes internett" som vi kaller det på norsk.

Beholder du samme mobil som før, betyr det at:​

  • Du kan oppleve å ikke ha tilgang på mobildata i området der du er, eller oppleve svært begrenset hastighet.
  • Du kan fremdeles ringe og sende meldinger som før via 2G-nettet.
  • Du vil oppleve lengre oppkoblingstid på samtaler samt dårligere lydkvalitet

Med en nyere mobil, som støtter den nye teknologien, vil du få en merkbart bedre opplevelse både når du snakker i telefonen, og når du bruker mobildata. Se alle nye mobiltelefoner

Merk: Varselet vi nå har sendt til deg, er basert på den mobilen du hadde i bruk tidlig i 2019. Har du kjøpt ny mobil hos oss i løpet av 2019, kan du se bort fra dette. Da trenger du ikke bytte mobil.

Mobiltelefon som lar seg oppgradere og støtter ny teknologi:

Følge stegene her for å oppgradere mobiltelefonen.

Mobiltelefon som ikke støtter ny teknologi:

Når skjer oppgraderingen?

For Rogaland fylke vil endringen gjøres 14. oktober, mens for resten av landet vil det skje i begynnelsen av januar 2020.

Som MyCall-kunde får du alltid det beste nettverket og den beste 4G-dekningen